Doorgaan naar hoofdcontent

Week 3 dinsdag



LEES – Psalm 55  
SOAP – Psalm 55:22

God beloofd dat Hij onze lasten en onze wanhoop zal dragen en dat Hij ons zal bewaren in onze droefheid. Geen enkele omstandigheid, geen enkel gebrek en geen enkel verlies dat ik zou moeten verdragen is groter dan Gods liefde en mededogen voor mij.

Waar verlang jij enorm naar op dit moment? In hoeverre ben je bereid om die verlangens ondergeschikt te maken aan die van God? Gelovigen moeten er voorzichtig mee zijn om een eigen beeld van God maken naar onze eigen ideeën. We zijn gemaakt om God te dienen, niet om door Hem bediend te worden. Hoewel deze overgave aan Hem pijnlijk kan zijn, is God ertoe in staat om ons te troosten en te koesteren, zodat je geneest. En dat wil Hij ook doen.


Vader God, ik dank U voor Uw troost, Uw mededogen en Uw liefde voor mij. Help me om mijn lasten en verlangens aan U over te geven. Help me om U trouw te blijven dienen, zelfs al ik een moeilijke tijd doormaak. In Jezus’  naam. Amen.

Reacties