Doorgaan naar hoofdcontent

Week 1 donderdag


DAG 4  – DONDERDAG
Petrus Verloochent Jezus          
LEES: Mattheüs 26:30-35; 69-75               
SOAP: Mattheüs 34-35; 74-75

Wanneer Jezus de verloochening van Petrus voorzegd, is Petrus vol zelfvertrouwen en hij veegt de voorspelling hartstochtelijk van tafel. Maar als de voorzegging van Jezus uitkomt is Petrus vol verdriet en vol spijt.

Welk falen heeft jou ontmoedigd om Jezus met je hele hart te volgen? God kent ons falen en onze zwakheden. Hij is niet verrast of in shock als we Hem tekort doen. Zijn vergeving, verzoening en herstel staat al klaar zodra we ons van onze zonde afkeren en Hem zoeken.

Vader God, ik dank U voor Uw genade die groter is dan mijn zonde. Heer, herstel de intimiteit en de eerlijkheid in onze relatie zodat ik dicht bij U blijf. Als ik val, laat me dan snel naar U terugkeren. In Jezus naam. Amen.  

Reacties