Doorgaan naar hoofdcontent

Week 5 dinsdag



DAG 2 – DINSDAG
Thomas twijfelt aan Christus’ macht om te voorzien   
LEES: Johannes 14:1-7  
SOAP: Johannes 14:5-7

Jezus probeert zijn leerlingen te troosten door hen ervan te verzekeren dat Hij altijd bij hen is en voor hen zorgt, tot in eeuwigheid. Hij vraagt hen om op Hem te vertrouwen net zoals ze God vertrouwen. Alleen Thomas heeft wat vragen en twijfels. Het is normaal om twijfels te hebben maar gelovigen mogen vasthouden aan de onwrikbare waarheid van God en Zijn beloften.


In welke omstandigheden twijfel jij dat God bij machte is om voor jou te voorzien? Als we tijd stoppen in het leren kennen van God dan sterkt dat ons vertrouwen in Hem.

Vader God, versterk mijn vertrouwen en geloof in U. Heer, help mij om al mijn twijfels los te laten over Uw kracht en voorziening in mijn leven. Help mij om vast te houden aan de waarheid uit Uw Woord. In Jezus naam. Amen.
  

Reacties