Doorgaan naar hoofdcontent

Bewaak het evangelie



Soms vraag ik me af hoe mijn leven eruit zou zien als ik in een andere tijd geboren was. In een tijd dat de wereld niet zo cynisch was, toen tolerantie geen religie was, toen succes meer betekende dan geld en macht, toen mensen vaker oprecht oog hadden voor elkaar. Maar andere tijden zouden weer een andere uitdagingen kennen in deze zondige wereld.   

Paulus en Timotheüs kenden ongetwijfeld eigen uitdagingen.  

Maar in plaats van zich te richten op een andere historische tijd of een eenvoudige manier om eraan te ontsnappen, richtte Paulus zich op hun opdracht in het heden.  

Ze waren mannen met een missie. Het was serieus.  

Bewaar het pand dat je is toevertrouwd… 

“Als ik dat lees, zie ik een voetballer voor me die de bal toegespeeld krijgt en hem bewaakt met zijn leven terwijl hij op het doel afstormt. Onderweg willen anderen hem stoppen. Sommigen zullen hem in de weg lopen, anderen willen hem onderuit halen om hem te stoppen en anderen willen hem de bal ontfutselen. Iedereen wil ervoor zorgen dat hij geen doelpunt scoort. Dat is een beeld van hoe ons geestelijke leven soms kan voelen. Maar ondanks wie of wat ons tegen wil houden, houden we vast aan geloof en houden we onze ogen gericht op ons doel in de hemel en we onthouden dat we spelen.” – Angela Perritt 

Nu we 1 Timotheüs 6 bestuderen deze week, opende ik een kinderbijbelvertaling van mijn negenjarige. Ik hou van de directe manier waarop Paulus Timotheüs toespreekt in dit hoofdstuk in deze vertaling:  

Hou vast aan wat je gelooft. 

Grijp het eeuwige leven.  

God geeft het leven aan alles. 

Stel je vertrouwen op de Here God. 

Pak het leven vast dat het echte leven is.  

Timotheüs, bewaak wat God je heeft gegeven. Keer je af van goddeloos geklets. Blijf weg van ideeën die anders zijn en die eigenlijk helemaal geen kennis zijn. Sommige mensen geloven daarin. Door dat te doen, zijn ze afgedwaald van het geloof. NaarNIrV early reader Bible  

Dus ik moet het gewoon vragen.  

Ben jij ermee bezig om het leven vast te houden dat ECHT leven is? Bewaak je het serieus met alles wat je hebt?  

Of leef je een verdedigend leven, ingesloten, terwijl je gelooft in leugens, en heb je het gevoel dat je net zo goed op kunt geven nu alles je te veel wordt?  

Pak de draad weer op en drink van het levend water van het evangelie! 

Het evangelie is waar hoop zich bevindt. Het is waar onze gedachten bewaakt worden tegen de strijd die overal om ons heen woedt. Het evangelie tilt ons op en zet ons weer op het goede spoor, plant ons stevig in goede grond. Het geeft ons kracht om de draad weer op te pakken met meer vastberadenheid dan ooit omdat we ervan overtuigd zijn dat niets ons kan afhouden van deze verzekerde overwinning. 

Als je het evangelie bewaakt, kan de wereld je vreugde niet roven. 

Als je het evangelie bewaakt, kan de wereld je gedachte niet ontregelen.  

Als je het evangelie bewaakt, kan de wereld je focus niet wegnemen.  

Als je het evangelie bewaakt, kun je niet anders dan het weggeven 

Laten we praten: hoe kun jij een standpunt innemen en het evangelie bewaken deze week?  

Aan Zijn voeten,  

Whitney

Reacties