Doorgaan naar hoofdcontent

Week 2 maandag


Maandag LEES: 2:1-7 SOAP: 2:4-6

Die wil dat alle mensen zalig worden en tot kennis van de waarheid komen. Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus. Hij heeft Zich gegeven als een losprijs voor allen. Dit is het getuigenis op de door God bestemde tijd.


SOAP:

Ik vind het geweldig te weten dat niemand buiten Gods genade valt. Hij verlangt ernaar dat ALLE mensen, mannen, vrouwen, kinderen, van waar dan ook ter wereld gered worden en Hem kennen. Toch leven we in een wereld die verkondigt dat er vele wegen tot God zijn. Als kinderen van de Koning weten we dat dit niet waar is. Er is maar één weg tot God: door Jezus Christus. Jezus gaf Zijn leven voor deze missie. Hij is de Redder waar onze harten naar verlangen. Zijn missie moet onze missie worden… Hij verlangt naar ons.

Lieve vriendin, niemand valt buiten Gods genade. Die geweldige waarheid betekend dat we hard aan het werk moeten – bezig met bidden tot we erbij neer vallen voor hen die Hem nog niet kennen; bezig met uitgaan in de wereld en mensen tegenkomen om lief te hebben en het geweldige nieuws met hen te delen. We moeten die Grote Opdracht serieus nemen en delen met mensen in onze omgeving en over de wereld. We hebben maar één leven. Laten we het wijs gebruiken. 

Lieve Jezus,

Dank U dat U voor ALLE mensen bent gekomen. Help mij om mijn taak op me te nemen in die Grote Opdracht. Maak mijn hart warm voor vrienden, familie en collega’s om voor hen te bidden en geef mij mogelijkheden om U met hen te delen. Help mij om dapper te zijn. Leid mijn woorden en open hun harten voor U. Amen.


Reacties