Doorgaan naar hoofdcontent

Week 3 dinsdag



Dinsdag LEES: 4:9-16 SOAP: 4:9, 12, 16

9 Dit is een betrouwbaar woord en alle aanneming waard. … Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid. … Geef acht op uzelf en op de leer. Volhard daarin. Want wanneer u dat doet, zult u zowel uzelf behouden als hen die u horen.


SOAP
Hoe hard we ook proberen, er is altijd iets wat iemand kan vinden wat ze niet leuk vinden aan ons. Sommigen persoonlijke dingen kunnen veranderd en verbeterd worden maar andere dingen zoals de kleur van je huid, je nationaliteit en je leeftijd zijn aan ons gegeven door God en blijven ons hele leven. 

Timotheus zat in een situatie waarin hij werd beoordeeld op iets waar hij niks aan kon veranderen - zijn leeftijd. Ze dachten dat hij te jong was, en vanwege zijn leeftijd, verachten ze hem. In plaats van met deze gelovigen in discussie te gaan, instrueert Paulus Timotheus om een voorbeeld te zijn. Ga niet met hen in discussie - dat leidt nergens toe. Leef je leven zo diep geworteld in Christus dat de wereld het kan zien. In plaats van op de mensen te focussen en hun gebrek aan steun, leef je leven met Jezus als je bron: anderen liefhebbend, trouw in de kleine dingen en met zuiverheid van gedachten, hart en lichaam.

Lieve Jezus,

Als mensen mij tegenstaan, herinner mij er dan aan dat ik niet mij niet laat ontmoedigen door hun woorden en acties. Help mij in die dagen om mijn rust te vinden in U en mij te bedenken dat de strijd aan U is. In plaats van terugvechten, geef mij de moed om mijn leven vrijmoedig voor U te leven met een groter geloof, liefde en reinheid. Amen.

Reacties