Doorgaan naar hoofdcontent

Week 3 maandag



Maandag LEES: 4:1-8 SOAP: 4:7-8

Maar verwerp de onheilige en onzinnige verzinsels en oefen uzelf in de godsvrucht. Want de oefening van het lichaam is van weinig nut, maar de godsvrucht is nuttig voor alle dingen, omdat zij de belofte van het tegenwoordige en van het toekomende leven heeft.


SOAP
We willen er allemaal graag goed uitzien aan de buitenkant. Velen van ons besteden wel een paar uur per week aan workouts om fit te blijven of wat extra kilo's kwijt te raken. We maken tijd vrij om naar de sportschool te gaan, om te rennen of om een gezonde maaltijd klaar te maken. Hoewel het goed is om goed voor ons lichaam te zorgen, mogen we ook bedenken hoe belangrijk het is om te investeren in ons geestelijk leven! Een groot onderdeel van onze training tot godsvrucht is heel bewust Gods Woord lezen, leren van Gods Woord en leven naar Gods Woord. Geen enkele van deze is eenvoudig, maar beginnen met sporten is ook niet makkelijk. We weten dat hoe meer we sporten, hoe beter het resultaat zal zijn. Hetzelfde geldt voor ons geestelijk leven. Denk aan deze geweldige belofte: investeringen in ons geestelijk leven heeft niet alleen een grote impact op ons aardse leven; wat we nu doen heeft effect tot in de eeuwigheid.

Lieve Jezus,

Dank U voor het lichaam dat U mij heeft gegeven. Help mij om niet alleen een goed beheerder te zijn van mijn fysieke lichaam maar help mij ook om mijn geestelijke kracht te ontwikkelen.Verander mijn hart en geef mij een verlangen om in Uw woord te zijn. Help mij om van Uw woord te houden en het in mijn leven toe te passen zodat Uw waarheid mij kan veranderen van binnenuit. Amen.

Reacties