Doorgaan naar hoofdcontent

Week 4 maandag



Maandag LEES: 6:1-2 SOAP: 6:2

En zij die gelovige meesters hebben, mogen hen niet minachten, omdat zij broeders zijn. Zij moeten hen juist des te meer dienen, omdat zij gelovig en geliefd zijn, en mede deelhebben aan deze weldaad.
Onderwijs deze dingen en spoor ertoe aan.




SOAP
Wat een geweldige geschenk als we mensen boven ons mogen hebben die broers en zussen in Christus zijn! We zouden voor onze bazen moeten werken “als voor de Heer”, we mogen weten dat ons werk onze liefde voor Christus laat zien en het Lichaam opbouwt. Waar ben jij te gemakkelijk en laat je steken vallen als werknemer? Welke stappen kan jij deze week nemen in woord en daad om vrijgevig je werkgever te dienen en dankbaarheid te laten zien? In plaats van een focus voor WIE we werken en of zij het waard zijn om zo hard ons best te doen, zouden we moeten focussen op WIE wij mogen dienen: Christus.

Lieve Jezus,


Help mij om U trouw te dienen in mijn werk, wetend dat wanneer ik U eer, mijn werk niet te vergeefs is. Vergeef mij voor de keren dat ik te kort schoot op dit gebied, en geef mij Uw kracht om elke taak met dankbaarheid, uitmuntendheid en genade uit te voeren. God, omdat U altijd zo vrijgevig voor mij bent, bid ik dat mijn hart als reactie U wil eren om een zegen te zijn voor mijn werkgever. Amen.

Reacties