Doorgaan naar hoofdcontent

Week 4 vrijdag



Vrijdag LEES: 6:20-21 SOAP: 6:20-21

O Timotheüs, bewaar het u toevertrouwde pand, wend u af van onheilige, inhoudsloze praat en tegenstellingen van de ten onrechte zo genoemde kennis. Sommigen, die deze kennis verkondigden, zijn van het geloof afgeweken. De genade zij met u. Amen.


SOAP
Als ik lees “bewaard het u toevertrouwde pand” dan zie ik een football speler die juist de bal heeft gekregen en hem nu met zijn leven verdedigd terwijl hij op het doel afrent. Onderweg zijn er mensen die hem willen stoppen. Sommigen komen op zijn pad, anderen proberen hem tegen te werken aan alle kanten en anderen proberen hem de bal af te pakken. Iedereen probeert hem weg te houden bij dat doel. Dat is een plaatje van hoe ons geestelijke leven soms lijkt te zijn. Maar wat ook op ons afkomt, we houden vast aan dat geloof, onze ogen gericht op het doel van de hemel en we blijven ons herinneren aan waarom we spelen.

Lieve Jezus,


Help mij om het mij toevertrouwde pand te bewaren. Help mij om mijn taak en mijn rol goed te vervullen. Help mij om een bemoedigen en een beschermer voor andere christenen te zijn die in hetzelfde spel zitten en van alle kanten aangevallen worden. Help ons als christenen om te blijven bedenken dat we voor hetzelfde team spelen en dat we samen moeten werken voor datzelfde doel… Uw eer. Amen.

Reacties