Doorgaan naar hoofdcontent

Week 4 woensdag



Woensdag LEES: 6:11-16 SOAP: 6:11-12

U echter, o mens die God toebehoort, ontvlucht deze dingen. Jaag daarentegen gerechtigheid, godsvrucht, geloof, liefde, volharding en zachtmoedigheid na. Strijd de goede strijd van het geloof. Grijp naar het eeuwige leven, waartoe u ook geroepen bent en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.


SOAP
Leven voor Christus kan moeilijk zijn. Als kinderen van God worden we doelwitten van Satan, en soms zijn er van die dagen dat je de handdoek in de ring wil gooien. Maar Paulus herinnert ons eraan om de goede strijd te strijden. God is met ons en we zijn niet alleen in onze strijd. Natuurlijk raken we soms ontmoedigd en gewond door anderen, maar we moeten naar ons leven kijken met geestelijke ogen. Nu zijn we in een onzichtbare strijd, maar die zal eens eindigen en de hemel wacht op ons. Onze levens zijn maar een oogwenk vergeleken met de eeuwigheid die we in de hemel bij Jezus zullen zijn. Herinner je wat op je wacht als je ontmoedigd voelt.

Lieve Jezus,


Help mij om mijn leven te bekijken met ogen van het geloof. Er zijn dagen dat ik me afvraag of het dit allemaal wel waard is: de offers, de teleurstellingen en de aanvallen van de vijand. Spreek tot mijn hart en help me te herinneren aan dat wat op mij wacht als mijn geloof taant en ik word verleid om op te geven. Geef me de kracht om staande te blijven. Geef vrienden in mijn leven die me kunnen bemoedigen en help mij om vervulling te vinden en genoegdoening in U en U alleen. Amen.

Reacties