Doorgaan naar hoofdcontent

Week 5 maandag


Maandag LEES: 1:1-7 SOAP: 1:7

Want God heeft ons niet gegeven een geest van vreesachtigheid, maar van kracht en liefde en bezonnenheid.


SOAP
We worstelen allemaal met angst. Alle onbekende dingen die de toekomst brengt, alle “wat-als” en “ik bid dat mij niks zal overkomen…” kunnen ons wakker houden ’s nachts en ons verlammen in het leven. Maar steeds opnieuw worden we opgeroepen in Gods Woord om niet bang te zijn. Waarom? Omdat God met ons is en Hij kent onze toekomst. In plaats van toe te laten dat de angst onze vreugde wegneemt, onze kracht en onze liefde, mogen we denken aan alle geweldige dingen die God ons zo genadig geeft: kracht, liefde en zelfbeheersing. Als je weer eens worstelt met angst, herinner wat je Vader je heeft gegeven. 

Lieve Jezus,


Dank U voor Uw kracht, liefde en zelfbeheersing die U ons heeft gegeven. Help mij om deze dingen te gebruiken en te ontwikkelen in mijn leven en niet te vertrouwen op mijn eigen kracht. Als ik worstel met angst, herinner mij dan aan Uw aanwezigheid en dat Uw liefde voor mij tot de hemel reikt en dat mijn leven in Uw hand is. Amen.

Reacties