Doorgaan naar hoofdcontent

Week 6 donderdag



Donderdag LEES: 4:6-8 SOAP: 4:7

Ik heb de goede strijd gestreden. Ik heb de loop tot een einde gebracht. Ik heb het geloof behouden.


SOAP
We mogen nooit vergeten dat als we voor Christus leven, we onszelf op een strijdtoneel zullen begeven. Satan komt achter je aan om je te ontmoedigen, je te diskwalificeren en te zorgen dat jij stopt met je race rennen voor God. Maar stop niet. Realiseer je dat waar jij je nu bevindt, je je op een slagveld bevindt. En bewapen jezelf met Gods Woord, bidt tot God om je geschikt te maken voor de strijd en vertrouw op Hem. Oh vriendin, de tijd die we hier op aarde hebben is maar een oogwenk vergeleken met de eeuwigheid die we hebben BIJ HEM. Houdt je blik gericht op de race van het geloof waar God je in geplaatst heeft. Focus op Hem en niet op de dingen om je heen. Ren je race voor Zijn glorie, strijdt je strijd voor Zijn glorie. Dat we toch allemaal aan het eind van ons leven kunnen zeggen: "Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb de race gelopen, ik heb het geloof behouden."

Lieve Jezus,

Help mij om me altijd te herinneren dat deze wereld niet mijn thuis is. Help mij om op U te vertrouwen als ik merk dat ik moet strijden... help mij om de goede strijd te strijden en me te blijven herinneren dat ik nooit alleen ben in die strijd. Help mij de race te rennen waar U mij in geplaatst heeft. Laat me op U gefocused zijn en niet op de wereld om me heen. Plaats mensen in mijn leven om mij aan te moedigen en dat zij Uw handen en voeten zijn als ik gewond en ontmoedigd ben. En help mij om dat ook voor anderen te zijn. Amen.

Reacties