Doorgaan naar hoofdcontent

Week 6 woensdag



Woensdag LEES: 4:1-5 SOAP: 4:2-4

predik het Woord. Volhard daarin, gelegen of ongelegen. Weerleg, bestraf, vermaan, en dat met alle geduld en onderricht. Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten. Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels.


SOAP
Predik het woord, maar weet dat het niet eenvoudig is. Niet iedereen wil Gods Woord horen maar desalniettemin moeten we het doen. Verwacht niet heel veel aanmoediging, maar doe het uit gehoorzaamheid aan onze Heer. Spreek Gods waarheid in liefde met veel geduld. Gods Woord is levend en geschikt om te leren, te onderwijzen en om het lichaam van Christus aan te moedigen om vol passie voor Hem te leven. Hij is onze focus, niet de wereld en haar waarden.

Lieve Jezus,

Help mij om niet bang te zijn voor afwijzing maar om me te herinneren dat U ook afgewezen werd voor het spreken en het uitleven van de waarheid. Help mij om "het stof af te schudden" en niet terneergeslagen te raken als mensen Uw waarheid niet willen aannemen. Help mij om mijn ogen op U gericht te houden, liefdevol Uw wil te doen en niet naar anderen te kijken voor bevestiging of goedkeuring. Amen.

Reacties