Doorgaan naar hoofdcontent

God zal verlossen





Het was het jaar 1987, mijn moeder was getrouwd met mijn stiefvader en ons gezin had behoefte aan een nieuw begin. Net zoals degenen die decennia vóór ons naar het westen trokken wilden ook wij een frisse nieuwe start. Daarom reden we van het platteland van Indiana naar de heuvels van Noord Californië. 

Ik herinner me die reis met mijn broer en ik op de achterbank van onze truck, als de dag van gisteren. Ik had ook een nieuwe start nodig, en ik herinner dat ik me afvroeg wat het nieuwe leven voor ieder van ons in petto had. 

Vorige week reisde ik met mijn man en drie dochters terug naar datzelfde gebied in Californië. Het was de voorjaarsvakantie van mijn dochters en mijn oudste wilde voor haar verjaardag graag mijn huis zien en waar ik naar de middelbare school was gegaan, omdat ze nu dezelfde leeftijd heeft als ik had toen ik daar woonde. 

Na de landing in San Francisco werd ik tijdens de rit naar het hotel, overvallen door herinneringen. Mijn gedachten bestookten mij vanuit het niets .... 'kijk hoe Ik je gered heb, Angela. Je had geen idee wat Ik aan het doen was toen jij en je familie hier naartoe verhuisden, maar Ik wel. Je was gebroken en voelde je miskend maar Ik nam die pijn en gebruikte het ten goede. Zelfs op die kwetsbare leeftijd, maakte Ik je ergens voor klaar.'


"Wees niet bevreesd, want Ik heb U verlost, 
Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.
Wanneer u zult gaan door het water, Ik zal bij u zijn, door rivieren, zij zullen u niet overspoelen.
Wanneer u door het vuur zult gaan, zult u niet verbranden, geen vlam zal u aansteken.
Want Ik ben de HEERE uw God." - Jesaja 43: 1-3

Ik kan nu terugkijken op wat God bijna 30 jaar geleden in mijn leven begon en zeggen: "Ik zie het nu Heer. Ik zie uw goedheid. Uw liefdevolle genade en redding". ​

Daar op de snelweg, op weg naar de stad waar ik ooit woonde, deelde ik met mijn dochters het prachtige van Gods redding met tranen in mijn ogen. Er is zegen in ouder worden en Gods hand in je leven zien, terwijl je het niet zag toen je jonger was. Stormen komen en het water stijgt je soms tot de lippen... Maar door Gods goedheid ben ik niet weggeslagen. 

Wat Satan mij wilde aandoen heeft God ten goede gebruikt.

Ik wist toen weinig van wat God zou doen met mijn leven. Hoe hij een gebroken meisje zou gebruiken en dromen in haar hart plaatste die Hij op een dag zou vervullen. Hij is goed, lieve vrienden, evenals het werk wat Hij in onze levens doet.

Zo'n twee weken geleden was ik met mijn gezin in de hotelkamer en maakten we ons klaar voor wat we die dag wilden gaan doen, en nam een moment om ons Instagram account te checken. 
Die morgen zag ik dat een kerk ons getagged had in een foto en één van onze oudere lovegodgreatly studies gebruikte. Nieuwsgierig naar de locatie van de kerk klikte ik op de link. Tot mijn verrassing en ik weet zeker tot Gods blijdschap, was het precies in de plaats waar ik vroeger woonde... dezelfde plaats waar we naar toe waren gereist om mijn meisjes mijn huis en mijn middelbare school te laten zien!  

(Oh, tussen haakjes, zie je die steen achter mij? Ja, mijn stiefvader, broer en ik hebben die daar geplaatst toen we daar woonden! Ik geloofde mijn ogen niet dat het er nog steeds was na al die jaren!)

Perfecte timing! 

Toen ik verder keek bij de informatie over de kerk, zag ik dat er juist die avond een vrouwenavond was in hun kerk!    

Alleen God kan zoiets buitensporigs regelen... en zover gaan om Zijn krachtige hand van redding en liefde te laten zien. Hij bemoeit zich met de details van ons leven. Niets is toevallig. 

Tot verbazing van de lieve vrouwen in de Harvest Church in Vacaville, California verstoorde ik hun bijeenkomst... een paar minuten vóór aanvang. Ik moest hen gewoon bedanken voor het doen van onze studies en wilde hen laten weten wat een fantastische zegen het voor mij was te horen dat God 'Love God Greatly' gebruikte daar in die stad waar ik van hield. De stad die Hij gebruikte om mij een nieuwe start te geven.  

Lieve vriendin, ik weet niet waar God jou op dit moment heeft geplaatst maar laat me je hiermee bemoedigen... Hij ziet jou, en Hij houdt van je. En zoals Hij zegt in Jesaja 43:2... als je door het water gaat, zal Ik bij je zijn.  

Vrees niet wat vóór je ligt; God is met je. God schrijft zijn ongelofelijke verhaal van redding en jij, geliefde, bent in dat verhaal besloten. Je ziet het misschien nog niet, zoals ik het ook niet zag, maar vertrouw God. Hij is voor jou äan het werk; Hij wil je verlossen van de leegte in je hart, je gebrokenheid en je pijn.  


"Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij." - Jesaja 43:1.


Vertel: Hoe heeft God je geholpen om je angsten te overwinnen en je leven te verlossen? 


Love God Greatly!


Reacties