Doorgaan naar hoofdcontent

Week 1: een liefde als geen ander





“Weet je nog die keer dat we aan het winkelen waren en we Chase kwijtraakten?”

Mijn kinderen zijn zo aardig om mij aan dit soort dingen te herinneren. 
Ze waren 8, 7, 4 en 2, en het was twee dagen voor kerst. Ik weet het, ik weet het… 23 december is niet de dag om even snel boodschappen te doen met vier kleintjes. Maar ik wilde graag iets speciaals kopen voor hun vader, dus ik ging tegen beter weten in. 

De menigte was bijna onhandelbaar. De rijen voor de kassa’s alleen al, het moeten 20 mensen per rij geweest zijn. Wat dacht ik? Maar we waren daar en ik was vastbesloten niet met lege handen naar huis te gaan, dus we waagden ons in de gekte met de baby in de winkelwagen en drie jongens die streng geïnstrueerd waren om dicht bij mij te blijven. 

Het ene moment voelde ik zijn kleine lichaam tegen mijn been; het volgende moment was hij weg. In een zee van oneindig veel mensen, kledingrekken en paden vol met spullen voor de feestdagen, we zochten een eeuwigheid leek het wel. Niets. We riepen zijn naam… steeds een beetje harder. Niets. We liepen – en toen begonnen we te rennen uit wanhoop – we keken hoog en laag naar elke mogelijk verstopplek die de winkel bood. Hij was nergens te vinden.Na een paar minuten kregen andere klanten en werknemers door wat de situatie was en zij hielpen zoeken, op alle afdelingen werd gelijktijdig gezocht en de uitgangen werden geblokkeerd, op zoek naar een avontuurlijk jongetje van 4 met bruine ogen en blond haar, dat toevallig dag zijn favoriete superman shirt aan had. 

Echt mensen, ik zou alles gedaan hebben op dat moment om mijn zoon terug te vinden. De liefde van een moeder is fel in het dagelijks leven, maar als een van je kinderen kwijtraakt, komt de diepte van die liefde tevoorschijn en ga je tot het uiterste om zijn veilige terugkeer te verzekeren. 
Je stopt niet. 

Je houdt niet op. 

Je geeft niet op…

… totdat je degene van wie je houdt veilig in je armen hebt.

David mag dan begonnen zijn als een vergeten herder, maar door de pracht van de Schrift, gebruikt God zijn betekenisvolle leven om ons te wijzen op een betere Herder die zou komen: de Grote Herder die nooit ophoudt om Zijn mensen te zoeken. 

“Ikzelf zal de herder zijn van mijn schapen, en Ikzelf zal hen doen neerliggen, spreekt de HEER. Ik zal zoeken wie verloren is en terugbrengen wie afgedwaald zijn, en IK zal de gewonden verbinden en IK zal de zwakken kracht geven…” “En jullie zijn Mijn schapen, de schapen van Mijn kudde, en IK ben jullie God, spreekt de HEER.” – Ezechiel 34: 15-16, 31

Deze herder was op een krachtigere missie dan die van een wanhopige moeder in haar zoektocht naar haar kind. Hij kwam op de nederigste manier – zo anders dan alles wat de wereld verwachtte – om Zijn leven te geven om Zijn schapen te redden: degenen die verloren waren; degenen die afgedwaald waren; degenen die verwond en zwak waren. En ook vandaag, in Zijn grote liefde, stopt God nooit met het gepassioneerd najagen van hen die hem toebehoren…

Hij zoekt naar zij die verloren zijn. 

Hij brengt terug wie verdwaald is. 

Hij redt hen. 

Hij verzamelt hen veilig in Zijn armen. 

Hij voedt hen met goede weiden. 

Hij verbindt de gewonden. 

Hij geeft kracht aan de zwakken. 

Hij geeft ze rust. 

Hij stop niet. Hij zal niet ophouden. Hij geeft niet op… voordat Hij hen die Hij liefheeft veilig terug heeft gebracht in Zijn armen. 

Na een paar minuten (die meer voelden als uren), ik kwam de hoek om en daar was hij. Hij was bang, verward, aan het huilen en alleen. Toen ik hem in mijn armen nam, met tranen die over zijn wangen liepen, verborg hij zijn gezicht tegen mijn borst en fluisterde, “Ik wil nooit meer bij je weg.”

Voel jij je verloren, bang, verward of alleen vandaag? Echte vrede, identiteit en bestemming kan alleen in Christus gevonden worden. Ren in de armen van de Grote Herder, die ernaar verlangt je terug te brengen bij Zijn kudde.

Hij is God, en Hij houdt van je als geen ander. 

Aan Zijn voeten, 
Whitney 

*Laten we praten: Welke eigenschappen van God die in de tekst van vandaag genoemd worden, betekenen het meest voor jou? Zou je Hem willen bedanken voor wie Hij is in de opmerkingen vandaag?
Whitney signature

Reacties