Doorgaan naar hoofdcontent

Kies ervoor om te Leven in de Vrijheid van Vergeving



Het is grappig, als een moeder heb je de neiging om vast te lopen bij bepaalde “onderwerpen” of “thema’s” die je opnieuw en opnieuw weer bespreekt met je kinderen, als een vastgelopen plaat. Nog maar één keer... laat het me je nog maar één keer zeggen. 

Het soort leven dat we leven, wordt vaak gevormd door de keuzes die we in ons verleden hebben gemaakt en die we voor onze toekomst maken.

Lieve mensen, onze keuzes doen ertoe. 


Dit weten wij toch, dat onze oude mens met Hem gekruisigd is, opdat het lichaam van de zonde tenietgedaan zou worden en wij niet meer als slaaf de zonde zouden dienen. Want wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde.” – Romeinen 6:6-7 


We hebben een keuze: gaan we het feit accepteren dat door Jezus’ vergoten bloed onze zonden zijn vergeven? 

Gaan we het feit accepteren dat we niet langer slaven zijn… we zijn nu kinderen van God? (Galaten 4:7) 

Gaan we vandaag kiezen om in die vrijheid te leven, het te omarmen, het te accepteren, en het ons te laten veranderen? 

Zie je, we hebben allemaal een keuze, of we nu wel of niet onze gedachten en ons hart toestaan het resultaat van vergeving te ervaren.

Zullen we accepteren wat Christus heeft gedaan? Zullen we Zijn vergeving accepteren en omarmen wat dat betekent voor onze levens die doorgaan? 

Want te kiezen om vergeving te accepteren en te omarmen is een keuze die we IEDERE DAG moeten maken.

Laten we eerlijk zijn, iedere dag maken we er een zootje van en hebben we vergeving nodig.

En iedere dag zullen we moeten kiezen: accepteren we Christus’ vergeving of staan we onszelf toe slaven te worden van de schuld en schaamte van deze zonde?

Ik houd van wat Joy Forney heeft gezegd in hoofdstuk 4 van het leesschema van deze week:

“Wanneer je zondigt, vraag om Zijn vergeving, en ga dan verder. Blijf niet hangen in voorbije zonden van vandaag, vorige week, vorige maand of vorig jaar. Die zijn voorbij. Ze zijn bedekt en jij bent vergeven. Wandel daar vandaag in. En dan morgen. En de dag daarna.” – Je Bent Vergeven – blz. 98

Elke morgen als de zon opkomt en de stralen je keuken vullen, denk dan aan Zijn belofte: 

“Nieuw zijn ze, elke morgen, groot is Uw trouw!” (Klaagliederen 3:23)

We zijn niet geroepen voor een leven van perfectie. 

We zullen er een zootje van maken, we zullen worstelen met zonde. Sommige dagen zullen we winnen, sommige dagen zullen we dat niet. Maar we moeten ervoor kiezen om die gevechten aan te gaan en we moeten kiezen om Jezus te zoeken, Zijn gezicht te zoeken, om vergeving te vragen en Zijn genade te accepteren.

Ik roep heden de hemel en de aarde tot getuigen tegen u: het leven en de dood heb ik u voorgehouden, de zegen en de vloek! Kies dan het leven, opdat u leeft, u en uw nageslacht, door de HEERE, uw God, lief te hebben, Zijn stem te gehoorzamen en u aan Hem vast te houden ....” Deuteronomium 30:19-20 

Het resultaat van vergeving is een leven geleefd voor God.

En daarom praat ik ’s ochtends met mijn meisjes rond onze keukentafel over vergeving, hoe belangrijk het is, en waarom ik wil dat zij begrijpen hoe dit fantastische cadeau hun levens verandert.

Ik wil dat ze kiezen om Gods vergeving te accepteren vandaag en alle toekomstige morgens.

Ik wil dat ze kiezen om te leven in de vrijheid die Christus’ voor hen betaald heeft.

Ik wil dat ze kiezen om te leven en om de liefde en vergeving die Jezus aanbiedt te omarmen.

Want onze keuzes doen ertoe, laten we VANDAAG ervoor kiezen om te leven in liefde, vergeving en vrijheid!

Heb God groots lief!
Angela


Reacties