Doorgaan naar hoofdcontent

Week 4 woensdag




Zonde is niet verwijderd van een christen op de dag van haar redding, maar zij is verwijderd van de zonde. Zonde heeft niet langer de kracht om een christen te verslaan of haar gevangen te houden. Dit betekent niet dat christenen niet langer zondigen, maar de macht van de zonde is er niet meer. De Heilige Geest, levend in elke christen, strijdt tegen de werking van de zonde in het leven van een christen of een zondige levensstijl van een christen. 

Wat als een christen probeert terug te keren naar een zondige levensstijl? Als christenen zondigen we nog steeds maar het voelt niet meer hetzelfde. De Heilige Geest zal ons overtuigen van de zonde, en we zullen er niet meer zo van genieten. Als iemand in staat is om een zondige levensstijl vol te houden zonder de ervaring dat de Heilige Geest overtuigd of beweegt om daarmee te stoppen, dan is het mogelijk dat zij zich niet volledig aan Christus heeft overgegeven.

Vader God, ik dank U voor de zekerheid dat ik niet langer een slaaf van de zonde ben. Als ik twijfel over de macht die U mij hebt gegeven over zonde, herinner mij dan dat Uw beloften waar zijn en dat ik niks ongedaan kan maken wat U al heeft gedaan. Help mij om te groeien in heiligheid. In Jezus’ naam. Amen.  

Reacties