Doorgaan naar hoofdcontent

Week 4 donderdag



Gelovigen worden aangemoedigd om royaal en blijmoedig te geven, omdat we rijkelijk gezegend worden door God. We hoeven niet bang te zijn dat het vergeten zal worden door God als we geven, zelfs al wordt het wel vergeten door degene aan wie we geven. Gelovigen verliezen nooit als ze het tot zegen zijn voor iemand in nood.

Is er iemand in jouw omgeving voor wie jij een zegen kunt zijn? Als je blijmoedig geeft, laat je Gods genade zien en blijmoedig geven brengt je dichter bij Hem. Als we nadenken over al die keren dat God ons zegende, zou onze reactie moeten zijn dat we anderen willen zegenen.

Vader God, ik dank U voor alle mensen die U in mijn leven heeft gebracht die mij en mijn familie tot zegen zijn geweest. Heer, help me om anderen te zegenen. Breng mensen in mijn leven die mijn gaven, mijn tijd, mijn talenten en mijn schatten nodig hebben. Help me om minder achterdochtig te zijn en guller te zijn voor de mensen die in nood zijn. In Jezus’ naam. Amen. 

Reacties