Doorgaan naar hoofdcontent

Week 3 vrijdag



LEES – 2 Korintiërs 4:7-11    
SOAP –  2 Korintiërs 4:7-9

Lijden en vervolging zijn realiteit voor gelovigen. Zonde is de reden voor al ons lijden, maar niet al het lijden is veroorzaakt door zonde. We leven in een gevallen wereld waar Satan ronddoolt om te stelen, te moorden en te vernietigen. Hoewel Satan wel enige invloed heeft op ons lijden, kan God elke ontbering tot Zijn eer gebruiken.

Wat is jouw antwoord op lijden en vervolging? Door lijden sterf je aan je oude natuur en word je gevormd naar Christus’ evenbeeld. Zo vind je een diepere intimiteit in je relatie met God. God belooft dat pijn en lijden niet tot een nederlaag zullen lijden voor Zijn mensen.

Vader God, ik dank U dat U Uw liefde en troost voor me onthult, zelfs terwijl ik lijd. Geef me een hart dat vol is van dankbaarheid en dat in staat is om U te prijzen ongeacht mijn omstandigheden. In Jezus’ naam. Amen. 

Reacties