Doorgaan naar hoofdcontent

Week 5 donderdag


DAG 4 – DONDERDAG
Het Gevaar van de Twijfel
LEES: Jakobus 1:5-8       
SOAP: Jakobus 1:5-8

Er schuilt een gevaar in het twijfelen. We kunnen besluiteloos worden en onstabiel. Als we twijfelen dat God goed en rechtvaardig is, zijn we niet in staat om Hem te gehoorzamen en te dienen. Gelovigen moeten vasthouden aan de bijbelse waarheden over wie God is wie Hij zegt dat Hij is in Zijn Woord. Onze God heeft alles in Zijn hand, altijd, en Hij is goed, betrouwbaar en rechtvaardig.

In welke omstandigheden worstel jij met het geloven in Gods goedheid? De kracht van een gelovige in moeilijke tijden komt van vertrouwen en geloven in Gods soevereiniteit en zijn goedheid.


Vader God, ik dank U voor Uw macht en glorie in mijn leven. Herinner mij eraan dat al het goede in mijn leven er is vanwege U. Help mij om op U gefocust te blijven en niet op mijn omstandigheden. In Jezus naam. Amen

Reacties