Doorgaan naar hoofdcontent

Week 6 donderdag


DAG 4 – DONDERDAG
Judas Iskariot   
LEES: Johannes 13:21-30; Mattheüs 16:14-16; 27:5-7     
SOAP: Mattheüs 16:14-16

Judas Iskariot wandelde met Jezus, was getuige van Zijn wonderen en hoorde Zijn onderwijzing, profetieën en waarschuwingen. Toch hoorde Judas niet bij Jezus. Jezus kende het hart van Judas en wist dat zijn verraad de profetieën uit het Oude Testament zouden vervullen. Hoewel Judas zijn verraad betreurde, is dat nog geen berouw. Judas zocht geen vergeving voor zijn zonde en verzoening met God. Zijn weigering tot berouw toonde zijn ongeloof in Jezus als de Messias en de levende Zoon van God.


Hoe ver ben jij bereid te gaan om Jezus te kennen? Hoe ver ben jij bereid te gaan om Jezus te delen? Als we tot Hem naderen, ontvangen we duidelijkheid over onszelf en onze grote nood en afhankelijkheid van Hem. 

Vader God, ik dank U voor Uw liefde en passievolle najagen van mij. Heer, help mij om U hoog te houden als de bron van mijn liefde en toewijding. Geef mij een honger en dorst om U meer en meer te kennen door Uw Woord en om U te gehoorzamen. In Jezus naam. Amen. 
   

Reacties