Doorgaan naar hoofdcontent

Week 4 dinsdag



Dinsdag LEES: 6:3-10 SOAP: 6:6-7, 10

Maar de godsvrucht is inderdaad een bron van grote winst, vergezeld van tevredenheid. Want wij hebben niets de wereld ingedragen, het is duidelijk dat wij ook niets daaruit kunnen wegdragen. … Want geldzucht is een wortel van alle kwaad. Door daarnaar te verlangen, zijn sommigen afgedwaald van het geloof, en hebben zich met vele smarten doorstoken.


SOAP
Als we geld meer liefhebben dan God, bezeren we onszelf en anderen. De hang naar geld zal nooit genoeg zijn; het zal alleen maar groeien en zal ervoor zorgen dat we nooit tevreden zijn. We vermoeien onszelf, werken steeds harder en harder om meer en meer te hebben, om dan te ontdekken dat we nooit genoeg zullen hebben. Dit gevaar loert om elke hoek. In tevredenheid vinden we pas genoeg voor onze zielen en in dankbaarheid in ons hart voor alles wat we al mogen hebben. 

Lieve Jezus,


Help mij om U meer lief te hebben dan de dingen in mijn leven. Bescherm mij voor het belangrijker vinden van geld dan mijn liefde voor U, mijn familie of mijn vrienden. Herinner mij er telkens weer aan als ik verleid word om te bedenken de dingen van deze wereld niet blijvend zijn - alleen mijn investering in mijn relatie met U en de mensen om mij heen.Help mij om U lief te hebben en anderen, meer dan wat dan ook wat deze wereld te bieden heeft. Amen.

Reacties