Doorgaan naar hoofdcontent

Week 4 donderdag



Donderdag LEES: 6:17-19 SOAP: 6:18-19

ook om goed te doen, rijk te zijn in goede werken, vrijgevig te zijn en bereid om samen te delen. Zo verzamelen zij voor zichzelf een schat: een goed fundament voor de toekomst, opdat zij het eeuwige leven verkrijgen.


SOAP
Het ware leven wordt niet gevonden in de dingen die deze wereld te bieden heeft. De schat die blijvend is en waar we naar verlangen is niet gemaakt van glimmende stenen of kostbare metalen. De ware schat is Christus Zelf, en onze reactie mag zijn om levens te leven die een hoger doel najagen dan alleen het aantal jaren wat ons gegeven is hier op aarde. Laten we kiezen om een leven van dienstbaarheid en vrijgevigheid te leven, gericht op het eeuwige. Kies ervoor om je tijd wijs te besteden aan dingen die je eens in de hemel kan oogsten. Kies ervoor om een leven te leven wat investeert in anderen; een leven wat geloof mag zaaien voor de volgende generatie. We willen toch allemaal graag schatten verzamelen? Laten we schatten verzamelen voor de eeuwigheid!

Lieve Jezus,


Herinner mij eraan wat werkelijk belangrijk is in dit leven. Herinner mij eraan dat het werk wat ik doe, dat ik dat voor U mag doen. Herinner mij eraan dat ik vrijgevig mag zijn met mijn geld, mijn tijd en mijn liefde want U bent altijd vrijgevig naar mij. Amen.

Reacties