Doorgaan naar hoofdcontent

Week 6 maandag



Maandag LEES: 3:1-9 SOAP: 3:2-5

Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede, verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God. Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend. Keer u ook van hen af.


SOAP
Het is ontmoedigend om te lezen hoe de mensen zullen zijn in de laatste dagen, maar het laat mij zien als de maatschappij donkerder wordt, dat we als christenen een kans hebben om ons licht helder te laten schijnen. We hoeven niet te zijn zoals deze wereld. We zouden het niet eens kunnen! Christus maakt dat wij van zelf-liefhebbers, liefhebbers van God worden. In plaats van trots en arrogant, hebben we een mogelijkheid om te laten zien hoe het is om nederig te zijn en om voor iets te leven wat groter is dan wijzelf. In plaats van onze waarde vinden in onze bankrekening, ons werk of religieuze activiteiten, vinden we onze waarde in Hem. In plaats van religieus lijken aan de buitenkant, mogen we werken aan een levende relatie met Christus.

Lieve Jezus,

Help mij om een zout en een licht te zijn in deze donker wordende wereld. In plaats van ontmoedigd te raken door wat ik om mij heen zie, maak mij in staat om een verschil te maken. Help mij om mijn blik op U gericht te houden en niet afgeraakt te raken door deze wereld. Amen.

Reacties