Doorgaan naar hoofdcontent

Week 2 maandag



Als we ons realiseren dat uiteindelijk God de regie heeft en onze levens in Zijn betrouwbare handen rusten, kunnen we stoppen om onze eigen zin door te drijven. In plaats van een eigen egoïstische, op onszelf gerichte to-do lijst te hebben, mogen we ons realiseren dat onze verlangens en onze dromen veel groter zijn... namelijk die van Hem!! Het leven draait niet om bereikte doelen maar om relaties: onze relatie met Christus en onze relatie met de mensen om ons heen. Hoe we onze levens leven komt voort uit de vraag die we onszelf dagelijks mogen stellen: leef ik vandaag voor Christus of leef ik voor mezelf? Als ik voor mezelf leef - mijn verlangens en mijn dromen - word ik mijn eigen focus, niet Jezus. Maar wat als ik anders zou kiezen? Wat zou er gebeuren als ik als ik 's ochtends wakker, kies voor Jezus? Voor mijn voeten de grond raken, mag ik mijn dag aan Hem overgeven. In plaats van een focus naar binnen te hebben, mag ik in nederigheid mij uitstrekken naar anderen, ik mag me realiseren dat ik de handen en voeten van Jezus mag zijn op de plek waar Hij mij geplaatst heeft. Nederigheid is niet minderwaardig denken, maar minder aan mezelf denken - Zijn wil kiezen over die van mezelf.

Reacties