Doorgaan naar hoofdcontent

Week 3 vrijdag



LEES Jakobus 4:7-12


7 Onderwerp u dan aan God. Bied weerstand aan de duivel en hij zal van u wegvluchten. 8 Nader tot God, en Hij zal tot u naderen. Reinig de handen, zondaars, en zuiver de harten, dubbelhartigen!


SOAP Jakobus 4:7-8



Jakobus dringt er bij gelovigen op aan om je nederig over te geven aan God, zodat we verleidingen kunnen overwinnen en de Satan kunnen weerstaan. Door Jezus Christus komt God dicht bij ons. Het oneindige strekt zich uit naar het eindige. Het heilige bedekt het onheilige. Perfectie benadert imperfectie. De redding van een gelovige begint met de nederige belijdenis van onze zonde en met het erkennen van het feit dat we Jezus zo ontzettend nodig hebben om ons te reinigen. Onze transformatie gaat door met de nederige erkenning dat we Jezus ontzettend nodig hebben in ons dagelijks leven om een heilig leven te kunnen leiden.

Verzet jij je ertegen om jezelf helemaal te geven aan de Heer? Door het offer van Zijn Zoon redt God onwaardige gelovigen (mensen zonder verdienste) van de dood en van de gebondenheid door zonde. Hij geeft ons oneindige en onmeetbare waarde en je kunt hem zeker vertrouwen met je volledige toewijding. In welke gebieden van je leven voel je de druk om God te weerstaan en af te wijken van de plannen die Hij voor je heeft?
  

Vader God, ik dank U voor een geweldige liefde die me dwingt om U te vertrouwen met mijn leven. Heer, help me om mijn zelfzuchtigheid te vervangen door Uw nederigheid, mijn weerstand door onderwerping, mijn halfhartigheid door Uw heelheid. In Jezus’ naam. Amen. 

Reacties