Doorgaan naar hoofdcontent

Vol geloof doorgaan



Het volk Israël was er erg bedreven in om een leven los van God te leiden.

Het is niet alleen zondig, maar ook dwaas om beslissingen te nemen zonder daarbij Gods leiding te zoeken. Wat een misvatting! De Heer waarschuwt ons daarvoor in Zijn Woord.

Wees niet wijs in je eigen ogen” Spreuken 3:7
“Wees niet wijs in eigen oog” Romeinen 12:16

Wij zijn geneigd om de dingen te beoordelen op grond van wat we zien, wat we voor ogen hebben. En we vergeten dat we nooit meer dan een klein stukje van de werkelijkheid te zien krijgen. Alleen God heeft alles in het oog. Hij ziet het hele plaatje van ons leven. Wij hebben Gods leiding nodig bij alles wat we doen, bij elk besluit dat wij nemen. Dat is de enige manier om zekerheid te hebben. En die zekerheid is van vitaal belang in periodes waarin ons geloof onder druk staat. Wij hebben die zekerheid nodig om door te zetten, ook als het lijkt alsof we het fysiek niet aan kunnen, omdat we zeker weten dat ons besluit is genomen op grond van Gods Woord en in gehoorzaamheid aan wat Hij met ons leven wil, hoe moeilijk het ook mag worden.


Lieve God, ik wil niet vertrouwen op mijn eigen inzicht en wijs zijn in mijn eigen ogen. Ik vraag U, wijs mij de weg als ik een besluit moet nemen. Geef mij de zekerheid dat ik mijn weg ga op grond van wat U wil dat ik doe. Amen.

Reacties

Een reactie posten