Doorgaan naar hoofdcontent

Uitgestoken Handen en Overvloeiende Harten



Mijn handen waren leeg en mijn hart was gebroken.
Ik had een driedaagse verlof na mijn miskraam en zat thuis blid te staren naar het computerscherm voor mijn neus. Ik probeerde Bijbel te lezen maar ik kon me niet langer focussen dan twee verzen. Ik wilde wat horen van God maar mijn pijn jammerde in twijfel en wanhoop.
Ik heb Zijn stem niet letterlijk gehoord die dag, maar nu, zeven jaar later weet ik zeker dat Hij duidelijk gesproken heeft. Hij gebruikte Kelli. 
Kelli was een voormalige student die wist hoe gewond ik was. Ze besloot dapper te zijn en haar verhaal met mij te delen. Ze stuurde me een korte email waarin ze deelde dat zij en haar man jarenlang met onvruchtbaarheid hadden geworsteld. Ze heeft toen een blog gestart waarin ze haar verhaal heeft opgetekend om vrouwen te bemoedigen die dezelfde weg moesten gaan. 
“Ik deel dit niet met veel mensen,” bekende ze. Maar ze nodigde mij uit in haar pijn zodat ik zou weten dat ik niet alleen was.
De volgende dag las ik gulzig alle verhalen. Ik had nooit eerder een blog bezocht. Via Kelli's blog kwam ik op heel veel andere plekken op het internet terecht waar vrouwen mij in hun leven verwelkomden en me lieten weten dat God nog steeds aan het werk was. God was aanwezig. God veranderde gebrokenheid in schoonheid. Zijn glorieuze licht spatte van al die verhalen op het internet af. 
Maanden later besloot ik mijn eigen blog te starten. Wie weet zou ik iemand kunnen bemoedigen met mijn verhaal. Ook accpteerde ik een uitnodiging van een vriendin om mee te doen aan een online bijbelstudie. Ze zei dat we maar een paar verzen per dag zouden bekijken. 
Een paar verzen per dag kan ik wel, dacht ik. Ik pakte mijn notitieboek en schreef vier letters bovenaan de pagina die mijn leven zouden veranderen...
S.O.A.P.
Ik begon met het uitschrijven van het Levende Woord, zoekend naar de echte hoop en waarlijk op zoek naar hoe het uitleven daarvan mijn leven zou kunnen beinvloeden. Ik bad eenvoudige gebeden. Ik riep het uit tot God voor hoop en genezing.
Mijn handen in overgave en mijn hart open. 
Het is zeven jaar geleden sinds ik heb besloten in het Licht te stappen en God toe te staan Zijn werk in mij te doen. Ik heb geleerd dat God de beste verhalen schrijft, maar we moeten Hem wel de pen geven. 
In 2 Korinthe 4, deelt Paulus zijn verhaal in de hoop vermoeide harten te bemoedigen. Hij weet dat we in deze gevallen wereld het volgende zullen ervaren: 
  • Externe Chaos: We worden op elk mogelijke manier geteisterd. De druk van het leven is overweldigend.
  • Innerlijke Verwarring: We zijn verbijsterd. Sommige omstandigheden lijken gewoon onbegrijpelijk.
  • Onverdiende Kritiek: We worden vervolgd. We komen vaak in aanraking met afwijzing, misverstand en misbruik.
  • Onverwacht Onheil: We worden neergeslagen. Deze verdorven wereld verwond ons en het is moeilijk om staande te blijven.
Paul wil ons laten weten dat gebrokenheid niet het einde is van ons verhaal. Mijn lieve zus, God is nog niet klaar met jou. Als je Hem uitnodigt in jouw pijn dan zal Hij binnenkomen en je geven: 
  • Hulp: Je Bewaker zal niet toestaan dat deze wereld je verpletterd.
  • Hoop: Hij zal je vrede geven die je verstand te boven gaat.
  • Genezing: Hij zal je nooit begeven of verlaten. Hij zal je herstellen. 
  • Hemel: Deze gevallen wereld is maar een tijdelijk onderkomen. Hij is een eeuwig huis voor je aan het klaarmaken waar geen pijn en verdriet meer zullen zijn. 
God wil je sterken, Zijn glorie door jou heen schijnen, en je puinhoop veranderen in een bemoediging voor anderen. Zoals Hij door Kelli heenstraalde, zo wil Hij ook jou gebruiken om licht te schijnen in een donkere plaats. 
Met geopende handen en volle harten, willen we blij en helder Gods verlossing laten zien aan deze wereld. 
Houd het geloof vast,

Lyli

Lyli Dunbar houdt van karaoke in de auto met haar man, Bijbelstudie doen met haar vriendinnen en 12 boeken tegelijk lezen. Een schrijver, spreker en mentor, haar passie is om Jezus te kennen en Hem kenbaar te maken. Bezoek haar op lylidunbar.com om brandstof te vinden voor een brandend geloof. Je kan haar ook vinden op FacebookInstagram,TwitterYou Tube en Pinterest.
___________________________________
We zijn in Week 3 van onze studie Gebroken en Verlost studie! Pak een lekker kopje koffie of kopje thee, sla je Bijbel open en laten we ons samen met de gebrokenen en verlosten van God verheugen.

Reacties