Doorgaan naar hoofdcontent

Week 3 maandag




LEES – Genesis 17:15-19   Genesis 18:9-15   
SOAP – Genesis 18:12-14

God beloofde Abraham en Sarah op hoge leeftijd een zoon zouden krijgen: Isaac. Omdat zij twijfelden aan Gods belofte, spanden ze samen om Gods plan te omzeilen. Abraham werd de vader van het kind van Sarahs dienstmeisje. Hun besluit zou wrijving in hun familie veroorzaken, in het bijzonder nadat God Zijn belofte vervuld had. Als we op Gods wil vooruit lopen, kunnen we onrust en verwarring verwachten.

In welke situaties worstel jij ermee om te wachten op Gods plan, Gods wil en Zijn timing in je leven? Echt geloof in God is de toewijding om onze plannen, onze agenda, onze verlangens over te geven aan die van God. Als dat onmogelijk lijkt, kijk dan naar Jezus: Hij was ons voorbeeld. Hij was bereid om Zijn wil ondergeschikt te maken aan die van God en om Hem te vertrouwen en te gehoorzamen. Zelfs in de meest pijnlijke en moeilijke situaties was Hij daartoe bereid.

Vader God, ik dank U dat U almachtig bent, alwetend en alvoorzienend. Help me om mijn dromen, mijn plannen en mijn verwachtingen ondergeschikt te maken aan Uw wil voor mijn leven. In Jezus’ naam. Amen.   

Reacties