Doorgaan naar hoofdcontent

Week 2 vrijdag


DAG 5 – VRIJDAG
Johannes Verbanning & Jakobus Dood               
LEES: Openbaring 1:1-11; Handelingen 12:1-4  

SOAP: Openbaring 1:9; Handelingen 12:1-2

Johannes en Jakobus maken vervolging mee vanwege hun geloof in Jezus. Johannes werd verbannen naar het eiland Patmos. En hij moest de pijn verdragen van het verlies van zijn broer Jakobus, en vele andere broeders en zusters in Christus aan de martelaarsdood.

Ervaar jij afwijzing, spot of uitsluiting vanwege je geloof? We mogen volharden in het lijden en kracht ontvangen in moeilijke tijden door te vertrouwen op God en Zijn soevereiniteit en goedheid.

Vader God, ik dank U dat ik mag meelijden met Uw Zoon Jezus. Heer, help mij om Uw liefdevolle armen om mij heen te ervaren, Uw nabijheid, als ik sta tegenover vijandige mensen en moeilijke omstandigheden. In Jezus naam. Amen. 

Reacties