Doorgaan naar hoofdcontent

Waarheid overwint: introductie


Lieve vriendin, 

De studie waar we aan gaan beginnen is een voor jou en voor mij. Het is een studie voor onze moeders, dochters en zussen en voor de vrouwen en vriendinnen die bij je om de hoek wonen. We vinden het allemaal moeilijk om leugens niet te geloven. Leugens die ons leven binnensluipen en die onze vreugde weg willen roven. 

Vanaf het moment dat we wakker worden, dringen leugens onze gedachten binnen. En als we niet uitkijken, luisteren we naar deze leugens. Of erger nog: we gaan erin geloven. 

Maar dat hoeft niet zo te gaan. 

Dit is precies waarom het zo belangrijk is om Gods Woord te kennen en waarom we onze gedachten elke dag moeten vullen met Zijn onveranderlijke Waarheid. 

“En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid (of denken) om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.” Romeinen 12:2

Dus, dames, ik nodig jullie graag uit om dit avontuur met mij aan te gaan. Dan kunnen we samen de strijd aanbinden tegen de leugens en zullen we ontdekken hoe mooi de Waarheid is, die we in Gods woord vinden. Die waarheid zal onze harten en gedachten vrijmaken. Vrij, om te houden van wie we zijn door Christus, en vrij om de liefde die Hij ons wil geven te accepteren. 

Vrijheid vind je in waarheid.

Gebondenheid vind je in leugens.

Elke dag mogen we keuzes maken en wat we kiezen heeft invloed op hoe onze dag zal zijn. Elke dag hebben we de keus om te geloven in de leugens die ons voorgehouden worden, leugens die van buiten ons opgedrongen worden of die we onszelf influisteren. Maar we kunnen er ook voor kiezen om te geloven wat Gód zegt en de liefde en waarheid die Hij ons zo genadig aanbiedt te accepteren. 

Mijn gebed is dat we de komende zes weken allemaal zullen groeien in wijsheid en we tot vrouwen worden die de leugen herkennen en leren de waarheid erover uit te spreken. Zodat leugens geen stand houden maar integendeel juist ontmaskerd worden.

Echt, ik kan niet wachten om samen met jou aan deze studie te beginnen! De leugens waar we het over zullen hebben, zijn leugens die JIJ, als deel van onze gemeenschap van prachtige vrouwen, hebt genoemd in onze jaarlijkse enquête! Leugens die jij hebt gehoord en leugens over jezelf en over God waar jij het mee worstelt. 

Deze leugens zijn dus leugens waar jij mee worstelt en toen ik ze las, merkte ik dat ik instemmend knikte. Ik worstel met dezelfde leugens. Je bent niet de enige. 

Ik bid dat we allemaal sterker zullen worden door deze zesweekse studie en dat we meer vertrouwen zullen krijgen in wie we zijn en in de genade en liefde van onze geweldige hemelse Vader.  

En wie weet stralen we nu alvast een beetje meer zelfverzekerdheid uit. 

-----------------------------------------------------------------------------------

Doe vandaag nog mee met onze studie en download hier je studiegids! Of meld je aan bij onze facebookstudiegroep "Aan Zijn Voeten" of mail naar lovegodgreatlynederlands@gmail.com als je mee wilt doen met de YouVersion studiegroep!

De studiegids is te bestellen via Amazon.de als je graag mee wilt schrijven en van mooie schrijfboekjes houdt. Er zitten leuke extraatjes in de studiegids, zeker de moeite waard!


Reacties