Doorgaan naar hoofdcontent

Afgoden van toen en nu

Hoop. Mijn hart werd vervuld van hoop, toen ik de Bijbeltekst van vandaag las. God zegt tegen Israël dat zij weer naar Gods stem zullen luisteren nadat zij het onheil hebben ervaren, en dat Hij hen weer naar Zich toe zal lokken. 

Er is altijd hoop bij God. 

U zult mij weer optrekken uit de diepe wateren van de aarde. Terugkijkend op mijn leven zie ik een overvloed aan benauwdheden en ellende, veroorzaakt door mijn eigen zonde. Zelfs op de moeilijkste momenten van mijn leven, toen ik verloren was in wanhoop en zonde, liet God mij niet in de steek. Hij was altijd naast me, geduldig wachtend tot ik me zou bekeren en Hij me weer in Zijn liefdevolle armen kon sluiten. 

Misschien heb jij momenten waarop je denkt dat je alleen bent, verloren, zonder dat er iemand is die om je geeft. Zelfs wanneer onze eigen zonde ons in de diepe wateren van de aarde leidt, zal God ons keer op keer optrekken. Als wij onze toevlucht nemen tot Hem zal Hij onze harten telkens opnieuw vertroosten. 

Vader, dank U voor de hoop die wij in U hebben. Dank U dat U mij niet opgeeft, maar mij redt uit de diepe ellende van mijn zonde. U bent een trouwe Vader voor mij. Amen.

Reacties