Doorgaan naar hoofdcontent

Gisteren, vandaag en morgen















In Hosea 7:11 wordt Efraïm (Israël) vergeleken met een duif: onnozel en zonder verstand. Vroeger dachten mensen blijkbaar net zo over duiven als wij! De reden voor deze vergelijking staat in vers 10: De Israëlieten waren te trots om terug te keren tot God en Hem te zoeken.


Trots is één van de voornaamste redenen waarom wij anderen de rug toekeren. Ze doen iets wat we niet leuk vinden of gedragen zich niet zoals we hadden verwacht. Onze trots maakt onze vriendschappen, onze relaties of zelfs ons huwelijk kapot. Ook onze relatie met God!

Misschien is trots wel de reden waarom je niet langer het gevoel hebt dicht bij de Heer te zijn. Soms merken we dat onze relatie met God niet meer hetzelfde is. Misschien werd je gebed niet beantwoord zoals je had verwacht of misschien heb je het vertrouwen in Zijn wil verloren, omdat Hij niet op jouw tijd handelde.

Vandaag wil ik je eraan herinneren dat God Zijn verbond niet vergeet! Hij gedenkt al Zijn beloftes aan jou en vergeet er niet één. Hij denkt ten goede aan jou, naar Zijn grote goedertierenheid. Hij is niet weggelopen. Hij is er nog steeds; gisteren en vandaag en morgen zal Hij er zijn. Hij wacht totdat jij Zijn aangezicht zoekt.

Abba, Vader, dank U voor Uw goedertierenheid. Dank U voor Uw genade. Dank U dat U al Uw beloftes aan mij zal nakomen. Ik wil met heel mijn hart op U vertrouwen. Laat mijn trots niet in de weg staan. Amen.

Reacties