Doorgaan naar hoofdcontent

Wat God zegt tegen ons




De gemiddelde persoon heeft op één dag tussen de 12.000 en 70.000 gedachten en psychologen schatten dat meer dan zeventig procent van die kluwen in ons hoofd negatief is. Donkere gedachten kunnen ons doen ontsporen. Op sommige dagen voel ik me alsof ik in een op hol geslagen trein zit, volgeladen met de verkeerde woorden, die me voortstuwt over een lang, bochtig spoor op weg naar mijn vernietiging. Ik put mijzelf uit door alles te overdenken.

Ik doe nooit iets goed.
Ik ben onaantrekkelijk en saai.
Als mensen de echte ik zouden kennen, zou niemand me leuk vinden.
Ik zal nooit goed genoeg zijn.

Het ergste van dit alles is dat ik mijn vreselijke gedachten niet voor God kan verbergen. Hij hoort elke grillige neiging in mijn hoofd. God kent me door en door, en soms vraag ik me af waarom Hij mij verdraagt. Woorden vervuld van schaamte stromen uit mijn gewonde ziel, en ik wil een stuk plakband over mijn mond plakken om ze te stoppen.

Ik ben zo dankbaar dat Gods gedachten hoger zijn dan mijn gedachten, en dat Zijn wegen ver boven mijn wegen zijn. (Jesaja 55:8-9) Hij is De Machtige die een woord spreekt en orde over de aarde uitroept vanaf de opkomende tot de neergaande zon. (Psalm 50:1). Zijn stem is luider dan alle andere stemmen, en Hij spreekt vrede uit over Zijn kinderen.

De God van vrede spreekt over mij uit: "Vrede, wees stil."

Het woord van de Heer is krachtiger dan de leugens van de vijand. Zijn Woord spreekt luider dan mijn onzekerheden. Zijn Woord is altijd waar en beschermt hen die de toevlucht tot Hem nemen. (Psalm 18:30).
Ik heb Gods Woord nodig om mijn denken te vernieuwen en om me te zalven met een Geestvervulde woordenschat. Terwijl ik het Woord van de Heer over me heen laat spoelen, veranderen mijn zorgen en twijfels in aanbidding.

Zijn jouw woorden onhandelbaar? Spring van die op hol geslagen trein af, vriendin. Breng je grillige woorden en gedachten in lijn met Waarheid.

Maak je hart stil en adem vandaag Gods genade in. Je bent hevig geliefd door je Abba Vader, en Hij spreekt voor altijd leven over je uit. Luister naar Hem, Hij fluistert deze woorden:

Mijn onvoorwaardelijke liefde voor jou is vastberaden en sterk. Neem je toevlucht onder mijn vleugels, weg van andermans woorden. (Psalm 36:7-10).

Ik maakte je als een wonderbaarlijke creatie. Ik sprak en maakte jou mijn meesterstuk. (Psalm139:14; Efeze 2:10).

Je bent kostbaar in mijn ogen. Ik zal je altijd eren en voor je vechten. (Jesaja 43:4).

Ik heb grote plannen voor je klaarliggen. Je loopt richting een gunstige toekomst, vol van hoop. (Jeremia 29:11).

Je bent waardevol voor mij. Ik kan elk specifiek detail over jou met woorden identificeren.(Lukas 12:6-7).

Je bent van mij, mijn kind. Je draagt mijn naam. (Romeinen 8:16).

Je doet ertoe, vriendin. Je doet ertoe omdat je Redder luider sprak dan de dood om je te redden. Jezus spreekt verlossing precies waar je bent vandaag. Zijn onfeilbare Woord van verlossing houdt jou voor altijd veilig.

Blijf geloven,

Reacties